Праграма рэалізацыі педагагічнага праекту
“Павышэнне якасці вучэбнага і выхаваўчага працэсу праз прымяненне дыстанцыйных тэхналогій у практыцы работы педагога ўстановы адукацыі, размешчанай у сельскай мясцовасці”
Тэрміны рэалізацыі: верасень 2021 – май 2024 года
Першы этап: падрыхтоўчы
Змест работы |
Арганізацыйна-кіраўніцкае, інфармацыйнае, метадычнае забеспячэнне работы |
Самакантроль (формы, тэрміны) |
Прагназуемыя вынікі |
||
№ п/п |
З педагогамі |
З навучэнцамі |
|||
1. |
Вывучэнне нарматыўных прававых дакументаў па арганізацыі работы праекту |
Правядзенне анкетавання па пытаннях матывацыі да навучання |
Стварэнне нарматыўнай прававой базы па рэалізацыі праекту, апрацоўка вынікаў анкетавання навучэнцаў і законных прадстаўнікоў |
Педагагічны савет жнівень 2021 |
Афармленне нарматыўнай прававой базы, рэгістрацыя пашпарту педагагічнага праекту |
2. |
Аналіз матэрыяльна-тэхнічнага забеспячэння |
Вызначэнне якаснага і колькаснага складу матэрыяльна-тэхнічнага забеспячэння для рэалізацыі педагагічнага праекту |
|||
3. |
Вывучэнне вопыту педагагічных работнікаў па прымяненні электронных адукацыйных рэсурсаў (далей ЭАР) |
Аказанне метадычнай дапамогі педагагічным работнікам па прымяненні ЭАР, выяўленне прэтэндэнтаў на ўдзел у педагагічным праекце |
Метадычны савет верасень 2021 |
Вызначэнне ўдзельнікаў педагагічнага праекту |
|
4. |
Распрацоўка педагагічнага практу |
Загад верасень 2021 |
Афармленне загада загада аб пачатку рэалізацыі праекту |
||
5. |
Удзел настаўнікаў-прадметнікаў у семінарах і вебінарах па прымяненні дыстанцыйных тэхналогій у навучанні (у тым ліку і міжнародных) |
Арганізацыя ўдзелу настаўнікаў-прадметнікаў у семінарах і вебінарах па праблеме укаранення дыстанцыйных тэхналогій у адукацыйным і выхаваўчым працэсе |
Нарада пры дырэктары май 2021 |
Павышэнне метадычнага ўзроўню педагагічных работнікаў |
|
6. |
Асваенне новых ЭАР, адукацыйных платформ |
Метадычнае і інфармацыйнае суправаджэнне па выкарыстанні новых ЭАР, адукацыйных платформ, стварэнне банка карысных спасылак |
Укараненне ў практыку работы новых ЭАР, адукацыйных платформ |
||
7. |
Пачатак работы з электронным дзённікам на платформе сайта УА |
Правядзенне бацькоўскага сходу з мэтай інфармавання законных прадстаўнікоў аб пачатку укаранення дыстанцыйных тэхналогій у адукацыйны і выхаваўчы працэс |
Агульнашкольны бацькоўскі сход снежань 2021 |
Вядзенне электронных дзённікаў навучэнцамі 8 – 10 класаў |
|
8. |
Удзел у конкурсе “Педагагічная ІТ-мазаіка” |
Метадычная падтрымка ўдзельнікаў конкурсу |
Пасяжэнне ШМА студзень 2022 |
Выніковы ўдзел у конкурсе |
|
9. |
Работа з сайтам установы адукацыі: размяшчэнне карысных спасылак, трансляцыя вопыту прымянення ЭАР |
Рэгістрацыя на сайце ўстановы адукацыі, выкарыстанне інфармацыі з мэтай падрыхтоўкі да вучэбных заняткаў, удзел у прапануемых інтэлектуальных конкурсах |
Стварэнне старонкі “Дыстанцыйныя тэхналогіі ў навучанні і выхаванні” на сайце ўстановы адукацыі (колькасць раздзелаў у далейшым плануецца павялічыць), правядзенне навучальнага семінара |
Папулярызацыя сайта ўстановы адукацыі, |
|
10. |
Правядзенне майстар-класаў па выкарыстанні ЭАР і электронных адукацыйных платформ |
Аказанне метадычнай дапамогі па падрыхтоўцы да правядзення майстар-класса |
Метадычны савет сакавік 2022 |
Павышэнне інфармацыйнай кампетэнтнасці педагагічных работнікаў |
|
11. |
Выкарыстанне праграмы Zoom для правядзення пасяджэння бацькоўскага клуба “Выток” па пытаннях актывізацыі пазнавальнай матывацыі навучэнцаў |
Аказанне метадычнай дапамогі па распрацоўцы плана мерапрыемства |
Пасяджэнне бацькоўскага клуба “Выток” красавік 2022 |
Актыўнае ўключэнне законных прадстаўнікоў у работу па рэалізацыі педагагічнага праекту |
|
12. |
Правядзенне дыстанцыйных прафарыентацыйных мерапрыемстваў |
Удзел у дыстанцыйных прафарыентацыйных мерапрыемствах |
Распрацоўка метадычных рэкамендацый па выкарыстанні Zoom, TrueConf |
Якасная арганізацыя прафарыентацыйнай работы, удасканаленне навыкаў работы з Zoom і TrueConf |
|
13. |
Арганізацыя ўдзелу навучэнцаў у дыстанцыйных алімпіядах і конкурсах (у тым ліку міжнародных) |
Выкананне заданняў дыстанцыйных алімпіяд па вучэбных прадметах |
Стварэнне сітуацыі поспеху, павышэнне матывацыі да вывучэння асобных вучэбных прадметаў і актывізацыя вучэбна-пазнавальнай матывацыі |
||
14. |
Удзел у стварэнні адукацыйных модуляў |
Аказанне метадычнай і інфармацыйнай падтрымкі |
Павышэнне метадычнага ўзроўню |
Другі этап: укараняльны
Змест работы |
Арганізацыйна-кіраўніцкае, інфармацыйнае, метадычнае забеспячэнне работы |
Самакантроль (формы, тэрміны) |
Прагназуемыя вынікі |
||
№ п/п |
з педагогамі |
З навучэнцамі |
|||
1. |
Апрабацыя і ўдасканаленне дыстанцыйнага Навучання. Стварэнне электыўных курсаў дыстанцыйна |
Дыягностыка патрэбаў педагагічных кадраў у павышэнні сваёй кваліфікацыі |
Ацэнка прафесійных цяжкасцяў |
||
2. |
Удзел настаўнікаў у дыстанцыйных конкурсах, вебинарах, канферэнцыях |
Арганізацыя ўдзелу настаўнікаў у дыстанцыйных конкурсах, вебинарах, канферэнцыях |
Павышэнне метадычнага ўзроўню педагагічных работнікаў |
||
3. |
Арганізацыя пастаянна дзеючага семінара па праблематыцы праекта |
Метадычны савет верасень 2022, снежань 2022, сакавік 2023 |
Вырашэнне праблем, якія ўзнікаюць у ходзе рэалізацыі педагагічнага праекту |
||
4. |
Распрацоўка курсаў у дыстанцыйнай сістэме навучання Moodle |
Выкананне заданняў у дыстанцыйнай сістэме навучання Moodle |
Правядзенне семінара-практыкума для настаўнікаў-прадметнікаў па распрацоўцы курсаў у дыстанцыйнай сістэме навучання Moodle |
Павышэнне цікавасці навучэнцаў да вывучэння асобных вучэбных прадметаў |
|
5. |
Правядзенне адкрытых вучэбных заняткаў па вучэбных прадметах з выкарыстаннем дыстанцыйных тэхналогій |
Прапанаванне навучэнцам распрацоўкі простых заданняў па вучэбных прадметах з выкарыстаннем элементаў дыстанцыйных тэхналогій |
Метадычная падтрымка настаўнікаў у галіне дыстанцыйнай адукацыі |
Пасяджэне ШМА снежань 2022 |
Актывізацыя выкарыстання дыстанцыйных тэхналогій у навучанні, выпуск метадычнага бюлетэня |
6. |
Правядзенне факультатыўных заняткаў з выкарыстаннем магчымасцяў электронных адукацыйных платформ |
Актыўнае ўключэнне ў работу праз актывізацыю дзейнасці на электронных адукацыйных платформах |
Стварэнне спісу спасылак на электронныя адукацыйныя плаьформы на сайце ўстановы адукацыі, правядзенне метадычных семінараў |
Нарада пры дырэктары студзень 2023 |
Актывізацыя выкарыстання дыстанцыйных тэхналогій у навучанні, выпуск метадычнага бюлетэня |
7. |
Стварэнне аўтарскіх мультымедыя-матэрыялаў метадычнага і навучальнага характару |
Навучанне педагагічных кадраў базавых тэхналогіях сеткавага ўзаемадзеяння, аказанне метадычнай дапамогі |
Педагагічны савет сакавік 2023 |
Стварэнне медыятэкі уласных мультымедыя-матэрыялаў метадычнага і навучальнага характару |
|
8. |
Перадпрофільнае і профільнае навучанне, прафарыентацыя |
Актыўны ўдзел навучэнцаў у мерапрыемствах |
Аказанне метадычнай дапамогі |
Выніковая прафарыентацыйная работа |
|
9. |
Праектная і даследчая дзейнасць навучэнцаў |
Удзел навучэнцаў у конкурсах даследчага характару |
Аказанне метадычнай дапамогі |
Загад па выніках красавік 2023 |
Павелічэнне колькасці ўдзельнікаў, павышэнне якасці работ |
10. |
Праца з адоранымі дзецьмі па падрыхтоўцы да ўдзелу ў алімпіядах, інтэлектуальных конкурсах |
Выкананне алімпіядных заданняў дыстанцыйна |
Кансультацыі па пытаннях распрацоўкі заданняў |
Павелічэнне колькасці ўдзельнікаў алімпіяд і конкурсаў, павышэнне рэзультатыўнасці |
|
11. |
Праца з непаспяваючымі навучэнцамі |
Выкананне заданняў дыстанцыйна |
Кансультацыі па пытаннях распрацоўкі заданняў |
Нарады пры дырэктары па выніках чвэрці |
Стварэнне сітуацыі плспеху, павышэнне цікавасці да навучання |
12. |
Навучанне на даму па медыцынскіх паказчыках, каранцін, складаныя прыродныя ўмовы |
Выкананне заданняў дыстанцыйна |
Кансультацыі па пытаннях распрацоўкі заданняў, інфармацыйная падтрымка |
Падтрымка навучэнцаў, якія па пэўных прычынах не наведвалі вучэбныя заняткі, выкараненне “прабелаў” у ведах |
|
13. |
Арганізацыя эфектыўнай выхаваўчай дзейнасці ў перыяд канікулаў |
Удзел у віртуальных экскурсіях і дыстанцыйных мерапрыемствах, стварэнне віртуальных экскурсій |
Папаўненне скарбонкі “Нескучные каникулы” |
Павышэнне інфармацыйнай культуры удзельнікаў адукацыйнага працэсу, пашырэнне кругагляду навучэнцаў |
|
14. |
Правядзенне міжнародных віртуальных экскурсій сродкамі школьнага краязнаўчага музея “Зажэвічы: мінулае і сучаснасць” |
Актыўны ўдзел навучэнцаў у рабоце міжнародных віртуальных экскурсій |
Забеспячэнне метадычнага суправаджэння мерапрыемстваў |
Трансляцыя вопыту на міжнародным узроўні |
|
15. |
Правядзенне настаўнікамі-прадметнікамі метадычных семінараў і майстар-класаў |
Забеспячэнне метадычнага суправаджэння мерапрыемстваў |
Павышэнне матывацыі педагагічных работнікаў да ўдасканалення педагагічных кампетэнцый |
||
16. |
Удзел у конкурсах педагагічнага майстэрства, дыстанцыйных алімпіядах для педагагічных работнікаў |
Правядзенне кансультацый, арганізацыя ўдзелу ў семінарах і вебінарах па пытаннях удзелу ў мерапрыемствах |
Метадычны савет май 2023 |
Выніковаць удзелу ў конкурсах педагагічнага майстэрства, павышэнне матывацыі педагагічных работнікаў да актыўнай творчай дзейнасці |
|
17. |
Арганізацыя работы з законнымі прадстаўнікамі навучэнцаў |
Распрацоўка дыстанцыйнага анкетавання ў гугл-формах |
Пасяджэнне бацькоўскага клуба “Выток” красавік 2023 |
Павышэнне ступені задаволенасці законных прадстаўнікоў адукацыйным працэсам |
|
18. |
Анкетаванне педагогаў па праблемах рэалізацыі педагагічнага праекту |
Анкетаванне навучэнцаў з мэтай вызначэння ступені матывацыі і задаволенасці адукацыйным працэсам |
Аналіз эфектыўнасці рэалізацыі педагагічнага праекту, ступень запатрабаванасці выкарыстання дыстанцыйных тэхналогій удзельнікамі адукацыйнага працэсу |
Метадычны савет май 2023 |
Вызначэнне прамежкавых вынікаў эфектыўнасці педагагічнага праекту |
Трэці этап: рэфлексійны (ацэначны)
Змест работы |
Арганізацыйна-кіраўніцкае, інфармацыйнае, метадычнае забеспячэнне работы |
Самакантроль (формы, тэрміны) |
Прагназуемыя вынікі |
||
№ п/п |
з педагогамі |
З навучэнцамі |
|||
1. |
Прымяненне на вучэбных і факультатыўных занятках распрацаваных модуляў па вучэбных прадметах |
Выкарыстанне модуляў для падрыхтоўкі дамашніх заданняў |
Аказанне метадычнай і інфармацыйнай дапамогі па прымяненні модуляў, удасканаленні модуляў |
Пасяджэнні ШМА лістапад 2023 |
Публікацыя модуляў на адзіным адукацыйным рэсурсе |
2. |
Распрацоўка і правядзенне серыі інтэлектуальных гульняў ва ўстанове адукацыі на аснове дыстанцыйнага навучання з далейшым выхадам на міжнародны ўзровень |
Удзел у інтэлектуальных дыстанцыйных спаборніцтвах |
Метадычная і інфармацыйная дапамога |
Павелічэнне колькасці навучэнцаў, якія задзейнічаны ў інтэлектуальных гульнях, стварэнне сітуацыі поспеху, павышэнне вучэбна-пазнавальнай матывацыі |
|
3. |
Стварэнне дыстанцыйных тэставых заданняў для падрыхтоўкі навучэнцаў да ўдзелу ў алімпіядах з далейшым выхадам на міжнародны ўзровень |
Выкананне навучэнцамі дыстанцыйных тэставых заданняў |
Метадычная і інфармацыйная дапамога |
Дзейнасць уласнага інтэлектуальнага конкурсу з прыцягеннем удзельнікаў іншых устаноў адукацыі |
|
4. |
Анкетаванне педагаічных работнікаў |
Анкетаванне навучэнцаў і іх законных прадстаўнікоў |
Аналіз распрацаваных мадэляў прымянення дыстанцыйных тэхналогій у практыцы работы |
Педагагічны савет лістапад 2023 |
Адпаведнасць распрацаваных матэляў пастаўленым мэтам і задачам |
5. |
Трансляцыя вопыту праз удзел у конкурсах прафесійнага майстэрства, друк у навукова-метадычных часопісах |
Аказанне метадычнай і інфармацыйнай дапамогі |
Пасяджэнні ШМА снежань 2023 |
Публікацыя матэрыялаў у розных выданнях |
|
6. |
Распрацоўка рэкамендацый па прымяненні дыстанцыйных тэхналогій у адукацыйным і выхаваўчым працэсе |
Метадычны савет студзень 2024 |
Выпуск метадычнага бюлетэня, папаўненне інфармацыі на сайце ўстановы адукацыі |
||
7. |
Падрыхтоўка і правядзенне семінара па трансляцыі вопыту, атрыманага ў ходзе рэалізацыі педагагічнага праекту |
Кіраванне і метадычная дапамога ў падрыхтоўцы і правядзенні семінара |
Раённы семінар-практыкум Май 2024 |
Трансляцыя вопыту, атрыманага ў ходзе рэалізацыі педагагічнага праекту, прымяненне вопыту іншымі ўстановамі адукацыі |
Каляндарны план рэалізацыі педагагічнага праекту
“Павышэнне якасці вучэбнага і выхаваўчага працэсу праз прымяненне дыстанцыйных тэхналогій у практыцы работы педагога ўстановы адукацыі,
размешчанай у сельскай мясцовасці”
на 2021/2022 навучальны год
№ п/п |
Мерапрыества |
Тэрміны |
Адказны |
1. |
Пасяджэнне метадычнага савета “Аб правядзенні мерапрыемстваў, накіраваных на рэалізацыю педагагічнага пректу” |
10.09.2021 |
Скалабан І.І. |
2. |
Пасяджэнне творчай групы педагагічных работнікаў. Абмеркаванне ключавых момантаў па рэалізацыі педагагічнага праекту |
14.09.2021 |
Скалабан І.І. |
3. |
Вывучэнне нарматыўнай прававой дакументацыі па пытаннях рэалізацыі педагагічнага праекту |
Верасень 2021 года |
Скалабан І.І., удзельнікі педагагічнага праекту |
4. |
Афармленне матэрыялаў педагагічнага праекту |
Кастрычнік 2021 года |
Скалабан І.І. |
5. |
Правядзенне вучэбных і факультатыўных заняткаў з выкарыстаннем апрабаваных электронных адукацыйных рэсурсаў |
Кастрычнік 2021 года |
Скалабан І.І., удзельнікі педагагічнага праекту |
6. |
Асваенне новых ЭАР, практыкаванне іх прымянення |
Лістапад 2021 года |
Скалабан І.І., удзельнікі педагагічнага праекту |
7. |
Пачатак работы па вядзенні электроннага дзённіка навучэнцамі 8 – 10 класаў |
Да 05.11.2021 |
Класныя кіраўнікі |
8. |
Стварэнне ў дадатку “Вайбер” агульнашкольнай групы законных прадстаўнікоў навучэнцаў з мэтай актывізацыі іх удзелу ў рэалізацыі педагагічнага праекту |
Да 24.12.2021 |
Ільюшчыц К.А., Скалабан І.І. |
9. |
Метадычны дыялог “Zoom і Meet у аргнізацыі работы з навучэнцамі і іх законнымі прадстаўнікамі” |
Снежань 2021 года |
Скалабан І.І. |
10. |
Правядзенне пасяджэння бацькоўскага клуба “Выток у дыстанцыйнай форме па пытаннях павышэння вучэбна-пазнавальнай матывацыі навучэнцаў” |
Снежань 2021 года |
Ільюшчыц К.А. |
11. |
Правядзенне майстар-класа па выкарыстанні адукацыйнай платформы CORE |
Студзень 2022 года |
Галоўчык А.К. |
12. |
Метадычны партфель “Спосабы прымянення дыстанцыйных тэхналогій у практыцы работы педагога” |
Студзень 2022 года |
Скалабан І.І., удзельнікі педагагічнага праекту |
13. |
Распрацоўка метадычных рэкамендацый па выкарыстанні Zoom і Meet, TrueConf |
Люты – сакавік 2022 года |
Скалабан І.І., удзельнікі педагагічнага праекту |
14. |
Удзел у конкурсе “Педагагічная ІТ-мазаіка” |
Сакавік 2022 года |
Скалабан І.І., удзельнікі педагагічнага праекту |
15. |
Правядзенне педагагічнага савета |
Красавік 2022 года |
Скалабан І.І. |
16. |
Удзел прадстаўнікоў творчай групы па рэалізацыі педагагічнага праекту ў семінарах і вебінарах па прымяненні дыстанцыйных тэхналогій (у тым ліку і міжнародных) |
На працягу 2021/2022 навучальнааг года |
Скалабан І.І., удзельнікі педагагічнага праекту |
17. |
Работа з сайтам установы адукацыі: стварэнне інфармацыйнай старонкі, папаўненне раздзела «Нескучные каникулы», метадычнай скарбонкі ў віртуальным метадычным кабінеце |
На працягу 2021/2022 навучальнааг года |
Скалабан І.І., удзельнікі педагагічнага праекту |
18. |
Удзел навучэнцаў і педагагічных работнікаў у дыстанцыйных алімпіядах і конкурсах (у тым ліку і на міжнародным узроўні) |
На працягу 2021/2022 навучальнааг года |
Скалабан І.І., удзельнікі педагагічнага праекту |
19. |
Удзел настаўнікаў-прадметнікаў у стварэнні вучэбных модуляў з мэтай папаўнення адзінага інфармацыйна-адукацыйнага рэсурсу |
На працягу 2021/2022 навучальнааг года |
Скалабан І.І., удзельнікі педагагічнага праекту |
20. |
Удзел навучэнцаў у прафарыентацыйных мерапрыемствах у дыстанцыйнай форме |
На працягу 2021/2022 навучальнааг года |
Салаўёва Т.В. |
21. |
Аналіз эфектыўнасці работы па рэалізацыі педагагічнага пректу на першым этапе |
Метадычны савет май 2022 года |
Скалабан І.І. |