В папке МО должно быть:
- Положение о школьном МО
- Должностные инструкции руководителя МО
- Приказ (выписка из приказа) о создании методической сети школы
- Анализ за прошлый учебный год (пример анализа прилагается)
- План работы за прошлый год
- План работы на текущий год
- База данных МО (пример прилагается)
- План или программа проведения прошедших в этом учебном году заседаний МО
- Материалы выступлений на МО в этом учебном году по теме заседаний.
Темы школьного МО должны соответствовать целям и задачам годового плана учреждения образования
Если в базе школьных МО есть молодые специалисты, то в плане МО должна быть отражена работы с ними.
Источники формирования содержания методической работы
- Кодекса Республики Беларусь «Об образовании", нормативных документов, инструкций Министерства образования Республики Беларусь, приказа образовательного учреждения «Об организации методической работы», определяющих цели и задачи;
- Устава, программы развития плана работы учебного заведения на текущий счет школы, стандартов и базисного учебного плана, учебников и учебных пособий, позволяющих расширить, обновить традиционное содержание методической службы, авторских альтернативных программ;
- Новых психолого-педагогических, методических исследований, повышающих научный уровень методической службы;
- Инновационных процессов, раскрывающих содержание методической работы;
- Материалов диагностики и прогнозирования состояния образовательного процесса, уровня обученности, воспитанности и развития учащихся данной школы, других материалов, помогающих определить методическую тему, основные задачи, проблемы методической работы и самообразования;
- Использование информации о положительном и передовом педагогическом опыте в регионе, школах города, республики, помогающей избавиться от типичных ошибок;
- Максимально творческого подхода в выборе содержания планирования за методической работой
Аналіз метадычнай работы за ......... навучальны год
У ....... навучальным годзе змест і формы метадычнай работы ва ўстанове адукацыі вызначаліся адзінай метадычнай тэмай .................
Асноўнай мэтай метадычнай работы .....................
Метадычная дзейнасць ажыццяўлялася ў наступных напрамках: .................
Педагагічную дзейнасць ажыцьцяўлялі ..........педагагічныя работнікі, з іх ..................
Неабходна ...............
У рамках школьных МА ............
Пры правядзенні прадметных тыдняў ................
Настаўнікі .....................элементы стратэгіі актыўнай ацэнкі, лісты самаацэнкі, электронныя адукацыйныя рэсурсы на розных этапах вучэбнага ці факультатыўнага занятку, элементы кейс-тэхналогіі, даследчыя метады.
Плануючы работу ..................удасканаліць і разнастаіць ...................
педагагічныя работнікі прымалі ўдзел у конкурсах педагагічнага майстэрства, дыстанцыйных алімпіядах .........................
У 2020/2021 навучальным годзе неабходна .....................
На працягу года педагогі вялі сістэматычную працу па павышэнні ўзроўню прафесійнай кампетэнтнасці. Кожны настаўнік-прадметнік ўдасканальваў педагагічную дзейнасць у рамках тэмы па самаадукацыі.
публікацыі настаўнікаў у СМІ. .......................................
Такім чынам, у 2020/2021 навучальным годзе неабходна актывізаваць .................
Ва ўстанове адукацыі ў 2019/2020 навучальным годзе прайшлі атэстацыю ..............
Прыарытэтная задача ў кадравай рабоце ў 2020/2021 навучальным годзе – матывацыя настаўнікаў ..................
Ва ўстанове адукацыі створаны банка даных на педагагічных работнікаў па праходжанні курсавой падрыхтоўкі, які штогод абнаўляецца.
На базе ДУА “Мінскі абласны інстытут развіцця адукацыі” ў 2019 годзе прайшлі павышэнне кваліфікацыі ......................
4 педагагічных работнікі ўдзельнічалі ў рабоце семінараў, у тым ліку на платнай аснове, на базе ДУА “Мінскі абласны інстытут развіцця адукацыі” і рэспубліканскіх і абласных устаноў дадатковай адукацыі дарослых.
У 2020/2021 навучальным годзе неабходна матываваць настаўнікаў .............
ІI этап рэспубліканскай алімпіяды па вучэбных прадметах ........ Міжнародных дыстанцыйных конкурсах і інтэрнэт-алімпіядах.
Д
У 2020/2021 навучальным годзе неабходна: працягнуць .............
Вельмі шмат увагі надаецца даследчай працы з навучэнцамі. ..........
У 2020/2021 навучальным годзе неабходна актывізаваць работу педагагічнага калектыва па папулярызацыі .........................
Вучні школы прымаюць актыўны ўдзел у раённых мерапрыемствах, якія праводзяцца ў рамках круглагадовай спартакіяды. .....................
Ва ўстанове адукацыі створаны сайт ...............
У 2020/2021 навучальным годзе неабходна:
1. ...................
Кіраўнік МА .............
Узор пратакола
<v:stroke endarrow="block"> ПРАТАКОЛ </v:stroke>
01.09.2020 №1
пасяджэння …………..
Дзяржаўнай установы адукацыі
“Зажэвіцкі вучэбна-педагагічны
комплекс дзіцячы сад – сярэдняя
школа Салігорскага раёна”
<v:stroke endarrow="block"> 1,0</v:stroke>
Старшыня – І.І.Скалабан
Сакратар – В.В.Зяневіч
<v:stroke endarrow="block"> <w:wrap anchorx="margin"> Прысутнічалі: Зяневіч В.В. – кіраўнік метадычнага аб’яднання …., Ільюшчыц К.А. – настаўнік…., Мазоль Т.І.– кіраўнік метадычнага аб’яднання…, Скалабан І.І. – намеснік дырэктара па вучэбнай рабоце (калі менш 15 чалавек; у алфавітным парадку, акрамя МА класных кіраўнікоў (там пералічэнне без пасады))</w:wrap></v:stroke>
Прысутнічалі – 20 чалавек (спіс прыкладаецца)
Запрошаныя: Зажэка К.В. – намеснік дырэктара па выхаваўчай рабоце, Рабая Н.І. – настаўнік біялогіі, Салаўёва Т.В. – настаўнік англійскай мовы, Суворава Н.М. – настаўнік пачатковых класаў (калі былі запошаныя; у алфавітным парадку)
<v:stroke endarrow="block"> Вынікі галасавання па пачатку работы ………………….: “за” аднагалосна</v:stroke>
1,0
<v:stroke endarrow="block"> Тэма: …….. (для пратакола бацькоўскіх сходаў і МА)</v:stroke>
<v:stroke endarrow="block"> Форма правядзення – ………. (для пратакола бацькоўскіх сходаў і МА)</v:stroke>
<v:stroke endarrow="block"> 1,0</v:stroke>
ПАРАДАК ДНЯ:
1. Унясенне дапаўненняў у план работы метадычнага савета на 2020/2021 навучальны год. Абмеркаванне арганізацыйных форм метадычнай работы на 2020/2021 навучальны год, планаў работы МА.
Інфармацыя намесніка дырэктара па вучэбнайрабоце І.І.Скалабан.
2. Аб узгадненні тэм па самаадукацыі.
Інфармацыя кіраўнікоў МА В.В.Зяневіч, Т.І.Мазоль, К.А.Ільюшчыц.
3. Аб зацвярджэнні перспектыўнага плана публікацый педагогаў на 2020/2021 навучальны год, Палажэння аб самаадукацыі педагагічных работнікаў, Палажэння аб метадычным аб’яднанні, формы пратакола МА і тытульнага ліста выступленняў (метадычных распрацовак).
<v:stroke endarrow="block"> <w:wrap anchorx="page"> Інфармацыя намесніка дырэктара па вучэбнайрабоце І.І.Скалабан.</w:wrap></v:stroke>
<v:stroke endarrow="block"> Вынікі галасавання па сцвярджэнні парадку дня: “за” аднагалосна</v:stroke>
1,0
<v:stroke endarrow="block"> І.СЛУХАЛІ:</v:stroke>
<v:stroke endarrow="block"> <w:wrap anchorx="page"> <v:stroke endarrow="block"> Скалабан Ірыну Іванаўну з інфармацыяй аб ……. – Тэкст выступлення прыкладаецца. (калі даклад)</v:stroke></w:wrap></v:stroke>
РАШЫЛІ:
1.1. ………………;
1.2. …………………….;
1.3. …………………………………
Тэрмін выканання – ………………………
Галасавалі: “за”–8 чалавек, “супраць”– 0, “устрымаліся”– 0.
1,0
ІІ.СЛУХАЛІ:
Мазоль Таццяну Іванаўну з інфармацыяй аб ………………………..
ВЫСТУПІЛІ:
Ільюшчыц Клаўдзія Аляксандраўна з інфармацыяй аб арганізацыі работы па самаадукацыі класных кіраўнікоў. Клаўдзія Аляксандраўна прапанавала класным кіраўнікам 5, 9, 11 класаў пачаць працу над тэмай па самаадукацыі выхаваўчага накірунку.
РАШЫЛІ:
2.1. …………………………;
2.2. …………………………...
<v:stroke endarrow="block"> Тэрмін выканання – ………………….</v:stroke>
Галасавалі: “за”–8 чалавек, “супраць”– 0, “устрымаліся”– 0.
<v:stroke endarrow="block"> 1,5 120</v:stroke>
Старшыня І.І.Скалабан
1,5
Сакратар В.В.Зяневіч
Палажэнне аб метадычным аб'яднанні
Дзяржаўная ўстанова адукацыі “Зажэвіцкі вучэбна – педагагічны комплекс дзіцячы сад-сярэдняя школа Салігорскага раёна” |
ЗАЦВЕРДЖАНА Пратакол пасяджэння метадычнага савета 01.09.2020 № 1 |
ПАЛАЖЭННЕ
аб метадычным аб’яднанні
ўстановы адукацыі
І. АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ
Метадычнае аб'яднанне (далей – МА) – калегіяльны орган установы адукацыі, які аб'ядноўвае педагагічных работнікаў, якія выкладаюць адзін вучэбны прадмет або некалькі вычэбных прадметаў, аб’яднаных агульнымі прыкметамі, які спрыяе павышэнню прафесійнай матывацыі, метадычнай культуры настаўнікаў і развіцця іх творчага патэнцыялу.
Метадычнае аб'яднанне арганізуецца пры наяўнасці трох і больш настаўнікаў па адным вучэбным прадмеце ці па адной адукацыйнай вобласці. У склад метадычнага аб'яднання могуць уваходзіць педагагічныя работнікі сумежных вучэбных прадметаў і адукацыйных абласцей.
Дзейнасць МА будуецца на аснове гадавога плана работы ўстановы адукацыі і рэгламентуецца дадзеным Палажэннем, іншымі актамі заканадаўства Рэспублікі Беларусь.
ІІ. МЭТА І ЗАДАЧЫ ДЗЕЙНАСЦІ МА
Асноўная мэта метадычнага аб'яднання заключаецца ў своечасовым забеспячэнні педагагічных кадраў прафесійнай адукацыяй і вызначэнні індывідуальнай траекторыі развіцця кожнага педагога.
Праца метадычных аб'яднанняў педагагічных работнікаў прадугледжвае рашэнне наступных задач:
вывучэнне нарматыўнай прававой і метадычнай дакументацыі па пытаннях арганізацыі адукацыйнага працэсу;
сістэматычнае павышэнне ўзроўню метадычнай падрыхтаванасці педагогаў па пытаннях арганізацыі адукацыйнага працэсу;
засваенне педагогамі абноўленага зместу адукацыі;
забеспячэнне якасці адукацыі, эфектыўнасці інавацыйных працэсаў ва ўстанове адукацыі;
вызначэнне адзіных падыходаў, крытэрыяў, нормаў і патрабаванняў да ацэнкі вынікаў дзейнасці МА.
ІІІ. АРГАНІЗАЦЫЯ ДЗЕЙНАСЦІ МА
Узначальвае працу МА кіраўнік, які назначаецца загадам кіраўніка ўстановы адукацыі з ліку найбольш вопытных педагогаў па ўзгадненню з членамі метадычнага аб'яднання.
Метадычнае аб'яднанне арганізуе сваю дзейнасць у адпаведнасці з планам работы ўстановы адукацыі на бягучы навучальны год. План работы складаецца кіраўніком МА пры непасрэдным удзеле педагагічных работнікаў, якія ўваходзяць у яго склад.
Пасяджэнні МА праводзяцца не радзей аднаго разу ў чвэрць. Аб часе і месцы правядзення пасяджэння кіраўнік метадычнага аб'яднання абавязаны паведаміць намесніку дырэктара, які курыруе пытанні метадычнай дзейнасці. Па кожнаму з пытанняў, якія абмяркоўваліся на пасяджэнні прымаюцца рашэнні, якія фіксуюцца ў пратаколе. Пратакол падпісваецца кіраўніком МА і сакратаром.
Пры разглядзе пытанняў, якія закранаюць тэматыку ці інтарэсы іншых метадычных аб'яднанняў, на пасяджэнні запрашаюцца іх кіраўнікі (педагогі).
Кантроль за дзейнасцю метадычных аб'яднанняў ажыццяўляецца дырэктарам установы адукацыі, яго намеснікамі па вучэбнай і выхаваўчай рабоце згодна з планам унутрышкольнага кантролю ўстановы адукацыі.
ІV. АСНОЎНЫЯ НАПРАМКІ ДЗЕЙНАСЦІ МА
Авалоданне педагогамі абноўленым зместам адукацыі.
Выяўленне, фарміраванне, абагульненне і распаўсюджванне эфектыўнай педагагічнай і кіраўніцкай практыкі.
Аператыўнае рэагаванне на запыты настаўнікаў па надзённых педагагічных праблемах.
Правядзенне адкрытых вучэбных заняткаў і адкрытых пазавучэбных мерапрыемстваў па вучэбных прадметах.
Абмеркаванне методыкі правядзення асобных відаў вучэбных заняткаў і змест дыдактычных матэрыялаў да іх.
Разгляд пытанняў арганізацыі, кіраўніцтва і кантролю даследчай працы навучэнцаў.
Аказанне метадычнай дапамогі ў рэалізацыі інавацыйных падыходаў у адукацыйнай практыцы.
Узаемныя наведвання вучэбных заняткаў як унутры МА, так і паміж настаўнікамі іншых метадычных аб’яднанняў з мэтай абмену вопытам і ўдасканалення методыкі выкладання вучэбных прадметаў.
Сумесныя пасяджэнні з іншымі метадычнымі фарміраваннямі ў мэтах вывучэння і абмену вопытам працы.
Арганізацыя настаўніцтва.
Суправаджэнне дзейнасці маладых педагогаў.
Аказанне дапамогі ў падрыхтоўцы педагогаў да праходжання атэстацыі.
Суправаджэнне работы па самаадукацыі, рэалізацыі індывідуальнага прафесійнага маршруту.
V. ПРАВЫ І АБАВЯЗКІ ЧЛЕНАЎ МА
Члены МА маюць права:
рэкамендаваць педагагічных работнікаў для павышэння кваліфікацыйнай катэгорыі;
уносіць прапановы аб паляпшэнні адукацыйнага працэсу ва ўстанове адукацыі;
вывучаць, абагульняць, трансляваць узоры эфектыўнай педагагічнай практыкі;
уносіць прапановы аб заахвочванні членаў метадычнага аб'яднання за стабільныя вынікі педагагічнай дзейнасці;
ініцыяваць розныя формы павышэння кваліфікацыі;
звяртацца да кіраўніцтва ўстановы адукацыі па кансультацыі па праблемных пытаннях навучання, выхавання і развіцця навучэнцаў;
уносіць прапановы па арганізацыі і зместу атэстацыйных працэсаў;
вылучаць кандыдатуры педагогаў для ўдзелу ў конкурсах прафесійнага майстэрства педагагічных работнікаў і інш.
Члены МА абавязаны:
ведаць нарматыўныя прававыя акты Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь па пытаннях арганізацыі адукацыйнага працэсу, навучання і выхавання навучэнцаў, абароны іх правоў, метадычнай работы і кіравацца імі ў практычнай дзейнасці;
ажыццяўляць працу ў адпаведнасці з сапраўдным Палажэннем і зацверджаным планам работы МА;
выконваць рашэнні, прынятыя на пасяджэнні МА;
несці адказнасць за вынікі і якасць сваёй працы.
VІ. ПРАВЫ І АБАВЯЗКІ КІРАЎНІКА МА
Кіраўнік МА адказвае за:
планаванне, падрыхтоўку, правядзенне і аналіз дзейнасці МА;
папаўненне “метадычнай скарбонкі” педагагічнага работніка;
своечасовае складанне дакументацыі аб працы МА і праведзеных мерапрыемствах;
павышэнне навукова-метадычнага ўзроўню членаў МА.
Кіраўнік МА арганізуе:
узаемадзеянне членаў МА паміж сабой і іншымі метадычнымі фарміраваннямі;
адкрытыя вучэбныя заняткі, іншыя мерапрыемствы;
вывучэнне, абагульненне і выкарыстанне ў практыцы прадуктыўнага педагагічнага вопыту работы;
кансультацыі па пытаннях арганізацыі адукацыйнага працэсу.