Школьныя прадметныя тыдні
Школьны прадметны тыдзень — гэта такая форма метадычнай, вучэбнай і пазакласнай работы ў школе, якая прадстаўляе шматмэтавае адзінства мерапрыемстваў, аб'яднаных агульнымі задачамі.
Мерапрыемствы прадметнага тыдня дазваляюць стварыць дадатковыя ўмовы для раскрыцця творчых здольнасцяў навучэнцаў. Яны заўсёды звязаны з асноўным праграмным курсам навучання, паглыбляюць, дапаўняюць яго і тым самым павышаюць узровень адукацыі навучэнцаў, спрыяюць іх развіццю, пашыраюць іх кругагляд.
Прадметны тыдзень дае добрую магчымасць і настаўнікам лішні раз прадэманстраваць значнасць вывучаемых у школе прадметаў.
Прадметны тыдзень паказвае не толькі магчымасці навучэнцаў, але і ўзрослыя здольнасці педагогаў, іх творчасць, майстэрства і сталасць свайго прафесіяналізму.
Школьныя прадметныя тыдні праводзяцца 1 раз год метадычнымі аб'яднаннямі з мэтай павышэння прафесійнай кампетэнтнасці настаўнікаў у рамках планавання навукова-метадычнай і даследча-эксперыментальнай працы, а таксама для развіцця пазнавальнай і творчай актыўнасці навучэнцаў.
Задачы прадметнага тыдня:
удасканаленне прафесійнага майстэрства педагогаў праз падрыхтоўку, арганізацыю і правядзенне адкрытых урокаў і пазакласных мерапрыемстваў;
ўцягванне навучэнцаў у самастойную творчую дзейнасць, павышэнне іх цікавасці да вывучаемых вучэбных дысцыплінах;
выяўленне навучэнцаў, якія валодаюць творчымі здольнасцямі, імкнуцца да паглыблення вывучанага пэўнай вучэбнай дысцыпліны або адукацыйнай вобласці;
фарміраванне банка педагагічных тэхналогій для развіцця вучняў у галіне навукі, тэхнікі, мастацкай творчасці.
Арганізацыя і парадак правядзення прадметнага тыдня
Прадметны тыдзень праводзіцца ў адпаведнасці з планам работы метадычнага аб'яднання.
Тэматыка прадметнага тыдня вызначаецца на пасяджэнні метадычнага савета ў пачатку навучальнага года і з'яўляецца адзінай.
Мерапрыемствы павінны адпавядаць мэтам і тэматыцы тыдня.
Арганізатарам прадметнага тыдня з'яўляецца метадычнае аб'яднанне.
Удзельнікамі прадметнага тыдня з'яўляюцца:
усе настаўнікі, якія выкладаюць прадмет ці групу дысцыплін адукацыйнай галіне, па якім праводзіцца прадметная тыдзень;
навучэнцы школы, якія вывучаюць прадмет або адукацыйную вобласць, па якіх праводзіцца прадметны тыдзень;
У рамках прадметнага тыдня могуць праводзіцца:
нестандартныя ўрокі па прадмеце;
пазакласныя мерапрыемствы ;
агульнашкольныя мерапрыемствы;
калектыўныя творчыя справы;
іншыя формы вучэбна-выхаваўчай дзейнасці.
Абмеркаванне плана-графіка творчага тыдня адбываецца на пасяджэнні МА, пасля чаго зацвярджаецца намеснікам дырэктара па ВР.
Кожнаму настаўніку-предметніку неабходна правесці не менш аднаго ўрока ў рамках тэмы прадметнага тыдня.
Кожнаму настаўніку-прадметніку пажадана правесці не менш аднаго тэматычнага мерапрыемства.
Правядзенне прадметнага тыдня павінна суправаджацца разнастайнай нагляднай інфармацыяй, якая размяшчаецца ў розных памяшканнях школы.
Па заканчэнні прадметнага тыдня на пасяджэнні метадычнага аб'яднання праводзіцца аналіз мерапрыемстваў, арганізаваных у ходзе тыдня.