Новости проекта
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 0 человек

Бацькоўскі ўніверсітэт

Дата: 22 февраля 2021 в 16:06
117 просмотров

"Ваша дзіця вырасла".

Асаблівасці малодшага падлеткавага ўзросту.

У псіхічным развіцці падлетка асноўная роля належыць ўсталяванню сістэмы сацыяльных узаемаадносін з навакольнымі. Адна з істотных асаблівасцяў падлеткавага перыяду-бурнае фізічнае і палавое развіццё, якое ўсведамляецца і перажываецца падлеткамі. Але ў розных падлеткаў гэтыя змены працякаюць па-рознаму. Нярэдка ў дзяцей назіраецца павышаная раздражняльнасць, празмерная крыўдлівасць, запальчывасць, рэзкасць і т. п.

Фізічнае і палавое развіццё спараджае цікавасць падлетка да іншага полу і адначасова ўзмацняе ўвагу да сваёй знешнасці. У падлеткавым узросце асабліва ўзрастае каштоўнасць дружбы і сябра, каштоўнасць калектыву аднагодкаў. Натуральна што "забяспечыць" сваё дзіця сябрам бацькі проста не ў стане. Гэта можа зрабіць толькі ён сам.

Падлетак ўключаецца ў новую сістэму адносін і зносін з дарослымі і таварышамі, займаючы сярод іх новае месца, выконваючы новыя функцыі.

Грамадска-карысная дзейнасць у найбольшай ступені задавальняе дамінуючым патрэбам ўзросту-патрэбы ў зносінах з аднагодкамі і патрэбы ў самасцвярджэнні. На паводзіны і дзейнасць падлеткаў істотны ўплыў аказвае меркаванне таварышаў.

Менавіта ў падлеткавым узросце пачынае ярка выяўляцца самастойнасць. У гэты перыяд ператвараецца ў дамінуючую патрэба быць і лічыцца дарослым. Перш за ўсё, гэта выяўляецца ў імкненні далучыцца да жыцця і дзейнасці дарослых. У першую чаргу пераймаюцца больш даступныя, пачуццёва успрыманыя боку даросласці: знешні выгляд і манера паводзін. Адносна ўстойлівы характар пачынае насіць самаацэнка падлеткаў. Яна аказвае вялікі ўплыў на самавыхаванне падлеткаў, але яна ўзнікае і фармуецца толькі ў працэсе зносін падлетка з іншымі людзьмі.

Эмоцыі падлетка адрозніваюцца вялікай сілай і цяжкасцю ў іх кіраванні. Падлеткі адрозніваюцца вялікай гарачынёй і запальчывасцю. Ім ўласціва бурнае праяўленне сваіх пачуццяў. Нярэдка пачуцці падлетка бываюць супярэчлівыя.

Падлетак больш абачліва, па параўнанні з малодшымі школьнікамі, ставіцца да меркавання калектыву. Даволі высокія патрабаванні Падлеткі прад'яўляюць да сяброўства. У яго аснове ляжыць агульнасць інтарэсаў, маральных пачуццяў і якасцяў асобы. У падлетка істотна ўзрастае пачуццё таварыства. У вучэбнай дзейнасці падлетка маюцца свае цяжкасці супярэчнасці, але ёсць і свае перавагі, на якія можа і павінен абаперціся педагог.

Падлетка прыцягваюць самастойны формы арганізацыі заняткаў на ўроку, складаны навучальны матэрыял, магчымасць самому будаваць сваю пазнавальную дзейнасць за межамі школы. Але гэтую гатоўнасць ён яшчэ не ўмее рэалізаваць, бо яшчэ не валодае спосабамі выканання новых форм вучэбнай дзейнасці. Нярэдка ў падлеткаў адбываецца "ўнутраны адыход ад школы", які выяўляецца ў тым, што школа перастае быць для вучня цэнтрам яго духоўнага жыцця. Прычына гэтага заключаецца ў несфарміраванасці ў вучняў вучэбнай дзейнасці. Сфарміраванай вучэбнай дзейнасцю лічыцца такая дзейнасць навучэнцаў, якая пабуджаецца прамымі матывамі самага вучэння, могуць самастойна вызначаць навучальныя задачы, выбіраць рацыянальныя прыёмы і спосабы іх рашэння, кантраляваць і ацэньваць сваю працу.

Фарміраванне матываў вучэння непасрэдна звязана з задавальненнем дамінуючых патрэбаў ўзросту. Падлеткі адчуваюць вялікае эмацыйнае задавальненне ад даследчай дзейнасці. Ім падабаецца думаць, рабіць самастойныя адкрыцця. Разам з пазнавальнымі інтарэсамі істотнае значэнне пры станоўчым стаўленні падлеткаў да вучэння мае разуменне значнасці ведаў.

Спрыяльнай сітуацыяй вучэння для падлеткаў з'яўляецца сітуацыя поспеху, якая забяспечвае ім эмацыйны дабрабыт. Гэта эмацыйны дабрабыт шмат у чым залежыць ад ацэнкі вучэбнай дзейнасці дарослымі. Для эмацыйнага дабрабыту падлетка вельмі важна, каб ацэнка і самаацэнка супадалі. Толькі пры гэтай умове яны могуць выступаць як матывы, якія дзейнічаюць у адным кірунку і ўзмацняюць адзін аднаго.

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.